söndag 10 mars 2013

Söndagmorgon med Psy och Sean Banan

Idag lyckades jag och Nova för första gången ta oss iväg på "familjegympa" på Friskis & Svettis  (för medlemmar med barn 3-6 år). Vi har försökt tidigare men det har stupat på att vi helt enkelt inte har hunnit eller prioriterat annat. Vid något tillfälle var jag startklar men då drabbades dottern av ett mindre nervsammanbrott för att "rätt" t-shirt inte var tvättad och så blev det inget den gången heller.

Men imorse var vi peppade, preppade och på plats i tid tillsammans med ca 50 andra barn och deras föräldrar. Nova var som vanligt avvaktande till en början men tinade upp efter en kvart och deltog med stor entusiasm i rörelser, hopp och spring efter det. Sedan ville hon inte sluta springa och absolut inte gå hem. Okej, "Gangnam Style" och Sean Banan-låtar är kanske inte vad jag väljer att lyssna på i normala fall, men man blir iallafall på bra humör. Det blev ju inte någon direkt svettig (däremot dammig efter att ha ålat och rullat runt på golvet) historia för min del, men lite rörelse är ju bättre än inget och det viktigaste var att vi kom iväg och gjorde något roligt tillsammans, bara hon och jag.

Jag och Ante har tittat på lite olika barngympa-varianter här i närheten tidigare, men det har aldrig funnits något klockrent och vi har alltid dragit oss lite för att boka upp oss t ex varje lördag morgon tio helger i rad. Sedan brukar de vara rätt duktiga på att ta betalt också. Familjegympa är med andra ord ett bra alternativ för vår del, jag och Nova kan gå (till och med Ante kan följa med fast han inte har F&S-kort) de söndagar det passar och utan kostnad dessutom. Faktiskt en av anledningarna till att jag valde att förnya mitt medlemskap där och inte börja på SATS istället.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar