lördag 2 mars 2013

Boqueria

Lyxen med att ha barnens farmor och farfar så nära är att det är enkelt att få barnvakt för bara ett par få timmar, utan att det behöver bli världens projekt av det. Igår kom de hem till oss vid 16 och jag och A tog bussen ner till stan för en AW i Mood-gallerian tillsammans med P. Resten av tennisgänget saknades, M & M fick ställa in pga förkylning och P & P är i Thailand.

Jag skäms nästan för att säga att detta faktiskt var första gången jag satte min fot i denna coola galleria som öppnade för snart ett år sedan och där man hittar mindre butiker som inte finns på vilken annan gata som helst i stan. Och oj så trevligt att få inleda helgen med cava och pinxtos på Boquerian-torget! Först funderade vi på om vi skulle ta med barnen, men det är jag glad att vi inte gjorde. Det var nämligen hög ljudvolym, rätt trångt och mest höga stolar. Allt går ju om man vill såklart, och någon bebis skymtade jag nog, men personligen är jag glad att jag fick njuta mina smarriga pinxtos (godast igår var den med svamp och tryffel, den ska jag försöka återskapa redan ikväll), cava och fredagskänsla utan att behöva ha koll på barn samtidigt. Jag bara älskar ju det här konceptet med munsbitar à 25-45 kronor och skulle gärna ha ätit mig igenom alla sorter om det inte skulle ha blivit så förbenat dyrt. Jag får återkomma.

När vi väl var i Mood-gallerian passade jag och A även på att springa in på inredningsbutiken Posh Living och kolla in kuddarna som min begåvade vän Tiina designar i sitt eget märke ELCE STOCKHOLM och som nu säljs där. Kul!

Trots att klockan bara var halv sju när var vi var tillbaka hemma hos oss kändes det som flera timmar senare. Svärföräldrarna stannade kvar på ett glas vin och vi fortsatte på temat med småplock med att ta fram ost och charkuterier framför Skavlan. Och kors i taket; klockan 23 kände vi oss faktiskt nöjda med kvällen och hade ingen som helst ångest över att behöva gå och lägga oss. Så nej, inte alls dumt att börja fredagkvällen lite tidigare än vanligt.


1 kommentar:

  1. Nämen! Där har till och med jag varit! Väldigt trevligt ställe!

    SvaraRadera