tisdag 5 mars 2013

Trött och gnälligt

Ungefär två timmar efter att jag publicerade det senaste, smått hoppfulla, inlägget igår kväll började nattens sprattel-och-gnäll-session, vilket var bekant från Novas vattkoppor. Jahapp, Freja skulle inte heller komma lindrigt undan. Lillan vaknade och kunde inte komma till ro igen. Jag gav henne feber-/smärtstillande och sen fick hon komma in och ligga mellan Ante och mig. Efter en halvtimme tog Pappan madrassen under armen och gick och lade sig i lekrummet istället. Men först hjälptes vi åt med att ge Freja en dos Tavegyl. Efter ytterligare en timme av vyssjande och huvudstrykande somnade hon igen och vi sov sedan (oroligt) fram till kvart i sju.

Idag är det mångamånga fler prickar som har poppat upp och nu verkar det som att utslagen orsakar henne rejält med obehag, för emellanåt korvar hon sig och skriker, kort och liksom frustrerat. Hon har feber och känns allmänt lite medtagen. Hon får Alvedon, Tavegyl och nu också PoxClin, som är en mousse som ska kyla, dämpa klåda och påskynda läkningen.

Så inatt börjar vi redan från början med att A sover inne hos Nova och Freja i vår säng. I lekrummet har vi fått nattgäst i form av min moster som någon gång per år sover över här när hon är i stan på möten. Jag har inga illusioner om att få sova några sju timmar inatt, senaste timmen har Freja vrålat en gång var 10e minut ungefär. Frågan är bara hur pass lite sömn jag kommer att få...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar