fredag 30 november 2012

Uteätande

Tänk vilken skillnad ett par grader kan göra! Sedan sist har temperaturen trillat ner under minusstrecket och det känns bara så mycket bättre när det är snö som virvlar genom luften istället för regn. Jäkligare att köra barnvagn och ståbräda förstås, men men...

Vit och fin innergård

Imorse åt jag frukost på "Två systrar och en kock" med Elin efter dagislämningen. Småtjejerna skötte sig och vi fick en hyfsat soft timme tillsammans. Det fick mig att tänka tillbaka på tiden när jag och A bodde i bostadsföreningen snett över gatan och nästan var stamgäster på det fiket. Om helgmorgnarna brukade vi bara dra på oss mysbyxorna (ja, iallafall jag) och släntra över dit med tidningens helgbilaga i handen. En svunnen tid när man kunde sitta läänge på ett fik och äta frukost och läsa tidningar i lugn och ro.

Mera uteätande lite senare när Stockholmssläkten samlades på "Sangria" för att äta tapas och fira svärfars födelsedag såhär en dag i förskott (för imorgon då han egentligen fyller år ska han och Å sitta barnvakt åt våra knoddar och jag och A ska ut och äta middag med kompisar... hrmm). Både Nova och Freja var på bra humör hela kvällen, vilket inte är ett helt självklart scenario ute på en fullsatt restaurang med en fyramånaders bebis och en snart-fyraåring som är trött efter en hel dagisvecka. Det ger hopp om fler smärtfria restaurangbesök med barnen!

Tårtan intogs hemma hos Å & B där vi även testkörde födelsedagspresenten; en espressomaskin. Så jag var ju bara tvungen att testa en kopp finkaffe, hoppas bara att jag kan somna nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar