fredag 23 november 2012

Café Piastowska

Igår var jag på företagsmöte. Det är befriande att kunna vara iväg en hel kväll från Freja nu utan att det innebär alltför mycket meck för As del. Först samling på kontoret för en uppdatering om planerna för nästa år och sedan middag ute. Min ledare är något av en expert på att ta oss med på småskumma restauranger på gångavstånd från kontoret (vilket ligger mitt på Stureplan) och igår besökte vi polska Café Piastowska på Tegnergatan. En restaurang som beskrivs som "excentrisk" och "som att resa till en annan tid". Jag kan bara hålla med. 

Den inledande grönsakssoppan var väl ingen höjdare, men varmrätten bigos (en surkålsgryta späckad med fläskkött och svamp och som serverades med en frasig potatiskaka) var väldigt god. Och väldigt mäktig. Restaurangen var väl värd ett besök iallafall och vi fick även lite kändisspaning när en känd svensk politiker slog sig ner vid bordet intill.

Efteråt stannade vi till för en sängfösare på ytterligare ett annorlunda hak - den amerikanska baren Saddle and Sabres som ligger precis intill - innan jag landade hemma vid halv ett. Då prioriterade jag att krypa ner i sängen istället för att sätta igång med sminkborttagning och imorse var därmed första gången som jag haft smink på mig vid dagislämningen, haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar