lördag 21 juli 2012

Norrtäljetur

Vi vaknade till bästa högsommarvädret imorse; 13 grader och duggregn. Say no more.

Väderleksrapporten såg dock bättre ut för eftermiddagen och vi beslöt oss för att ta en tur till Norrtälje för att handla lite av varje och äta lunch medan det torkade upp på hemmaplan. I tankesmedjan lät det som en en bra idé och jag såg fram emot att komma in till ”stan” och kika i några affärer. Men i verkligheten blir jag bara såå slut av sådana turer och det känns som ett värre energitapp än vid
 ett IKEA-besök på en lönehelg. Antagligen har det både med graviditeten, min åksjuka samt min allmänt dåliga shoppingkapacitet att göra. Iallafall var jag helt färdig vid 15 när vi kom tillbaka och kraschade i soffan medan A och Nova cyklade ner till stranden för att möta upp E och T för en eftermiddagsfika. Det kändes som att de inte hade varit borta länge alls när de kom tillbaka två timmar senare, så antagligen lyckades jag somna till.

Efter det begav sig A ut för en springrunda och sedan sammanstrålade vi uppe hos E&E för bastu och middag. Jag var inte alls sugen på bastu till att börja med, men det är så gott som alltid fantastiskt skönt när man väl kommit in i värmen. För att inte tala om uteduschen i den svala kvällens sista solstrålar.


Nova och T har lekt på bra även idag och det blev åtminstone en timma för sent för dottern, även om kvällen hos E&E avslutades lugnt med film inne i soffan. Hon höll iallafall god min nu ända fram till närmare 23 när vi äntligen pytsat henne i säng här hemma och bråkade inte ens särskilt mycket om tandborstningen, vilket brukar vara det främsta ämnet till argumentation här i familjen. Annars försöker vi hålla "sommartid" och hon sover normalt mellan 21 och 09 nu under semestern.


Nu ett avsnitt av ”Game of Thrones” innan det är godnatt även för de vuxna.

1 kommentar:

  1. Näe, nu är d bloggtorka!! Väntar varje dag ivrigt på besked om att leverans har skett. All lycka till nu på sluttampen! Kram från lillis

    SvaraRadera