tisdag 15 maj 2012

Vecka 28

För en kort stund glömde jag bort att jag är höggravid när jag skulle till MVC imorse. 50 meters spurt för att hinna med bussen försatte barbamammakroppen i chocktillstånd. Det tog en bra stund innan hjärtat lugnat ner sig tillräckligt för att jag skulle förmå mig att köpa en SMS-biljett och visa upp för chauffören.

Alla värden var fortsatt mycket bra och magen växer som den ska. Sf-måttet på 28 ligger något närmare normalkurvan nu, dock fortfarande över, men gissningsvis beror det på att bebisen sitter högt upp. Barnmorskan kände ordentligt på min mage och konstaterade att den sitter med rumpan ner och huvudet upp på min högra sida. Vi får väl se om den här lilla fröken har för avsikt att vända sig eller om hon tänker vara lika tjurig som sin storasyster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar