tisdag 8 maj 2012

Kräkning till 38


Konversation kring ett nytt objekt på dotterns teckningslina:
- "En ny teckning från dagis? Den har jag inte sett, hur har du gjort den?" 
- "Med svamp. Och pensel." 
- "Aha, okej." 
- "Det är en pojke, som kräks. Det runda är kräkset."
- "Oj då? Är han sjuk?"
- "Ja, han är förkyld. Han kräktes ända till sju och en halv. Nä, ända till trettioåtta!"

Jag anar att det är lördagkvällens kräkskavalkad av både bebisar och något större barn som kan ha inspirerat till verket. Sedan är det väldigt mycket trettioåtta nu, av någon outgrundlig anledning.
- "Jag ska bara sova trettioåtta till" (vid väckning)
- "Jag kommer om trettioåtta" (när det är dags att äta frukost)

När det är fråga om tandborstning får man dock bara räkna till fem.

1 kommentar:

  1. Hahaha, ett framtida mattesnille...
    Vad jag längtar efter gotrollet!
    Hon kan väl ringa till sin mormor nån gång.
    Kram, kram!

    SvaraRadera