torsdag 10 maj 2012

Miss Voon

Ikväll har jag varit ute på vift och ätit på restaurang med fyra kollegor från kunden. Äte ute är någonting som det blir alldeles för lite av nuförtiden och jag var jättenöjd med att få en gratismiddag på Melkers nyaste restaurang Miss Voon såhär på torsdagskvällen. Miss Voon kombinerar två av mina favoritkoncept; asiatiska influenser och smårätter. Kan ju bara inte bli fel och mycket riktigt var det bra mat, service och atmosfär. Vi körde en avsmakningsmeny om sju rätter och pojkarna tog vinpaket också medan jag fick nöja mig med mer gravidvänliga drycker. Faktiskt fanns både alkoholfritt vin och öl, inte självklart på alla restauranger, men godast var nog fördrinken "Apple Smash 56" med äppeljuice, citronjuice, citrongräs, socker, mynta och soda som jag inledde med. Liknade Mojito och det var nästan så att det lilla stinget av rom inte saknades. Bäst av rätterna var hummertacosen och waguyebiffen, de friterade bollarna med fläskkarre hade jag dock gärna bytt mot något annat, smaken påminde lite för mycket om grillad korv för min del.

Här hemma var middagsmenyn en annan, A informerade om att han serverade köttbullar och makaroner till middag och att Nova somnade vid kvart i åtta, vilket är en bra tid. Hon har hostat en del de två senaste nätterna men varit pigg och gått till förskolan om dagarna. Håller tummarna för att hon (och vi) får sova gott inatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar