lördag 26 maj 2012

Oförtjänt sliten

... är jag idag efter gårdagens företagsfest, speciellt med tanke på att jag som gravid inte drack en droppe alkohol och dessutom var hemma för att avlösa de barnvaktande svärföräldrarna vid midnatt. Det får skyllas på sömnbrist då jag kom i säng strax innan ett och sedan vaknade till och hade svårt att somna om när A rullade in 1,5 timme senare. Otajmat nog vaknade Nova redan kl 06:45 och jag gick upp med henne då för att låta A sova ut.
Den ovanligt tidiga morgonen kan nog bero på att dotter enligt rapport slocknade utan förvarning redan vid sju-halvåtta, med kläderna på, efter en lång dag med farmor och farfar. Inte nog med att vi hade jobbkonferens och middag igår, dagis var nämligen stängt också, så det blev en heldag med farföräldrarna. Inledningsvis gnälligt när A lämnade Nova, men efter det hade hon varit glad och det blev både parkbesök och bullbak med farfar under dagen.


Själva hade jag och A en kortare konferensdel med våra respektive bolag från fyra på eftermiddagen och vid sju var det mingel och middag på Operaterassen. När jag drog vid tolv var det en del folk som hängde vid barerna, men dansgolvet gapade tomt denna kväll. Nog inte bara DJns fel, som förvisso spelade lite märkliga grejer, men det blev liksom ingen riktig partystämning under sittningen. Men det var trevligt med trerätters, sittning, surr med diverse kollegor och en tjusig utsikt över slottet som ackompanjemang. Och lika nöjd för det är ju jag, som slapp bli frustrerad över att mitt höggravida tillstånd hindrade mig från att stänga dansgolvet, vilket annars ofta brukar vara fallet.

Vid 10 tyckte jag och Nova att det var dags för pappan att kliva ur sängen och efter frukosten packade vi oss iväg mot stugan. Tyvärr har vädret, både i Stockholm och på Vätö, varit något kyligare än förväntat idag. Men soligt ska det fortsätta vara och det är bara skönt att få en heldag härute imorgon, även om t-shirttemperaturen skulle utebli.


Kvällens middag. Hur gott är det inte med grillat? Grillad halloumi i sallad kommer inte att tråka ut mig än på många veckor. Här i sällskap med grillad kyckling, ruccola, couscous, honungsmelon, rostade mandelflarn, citron-vitlök-honungsdressing och en massa gräslök.

Nu slänger vi oss i soffan och ser hur länge vi orkar kolla på melodifestivalen. Några skedar glass kan nog också slinka ner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar