onsdag 23 maj 2012

Helgen i bilder


Jordgubbsmellis i solen

Husmorsgenen ryckte och åstadkom bakverk med rabarber. Först en äpple- och rabarberpaj till fredagens middag med E&E och här en kardemummakaka med rabarber i blivande.

A hade två små hjälpredor som bistod med stenläggningen i nya rabatten, där pallkragar och örter ska samsas med hallonbuskar och sommarblommor.

Nova och T lekte mycket i helgen. För det mesta utan medlingsbehov.

Premiärtur på grusvägen, Nova får låna Ts urväxta cykel den här sommaren. 

Nästan färdigt! En av pallkragarna preppade jag också i helgen med frön till sockerärter, spenat, ruccola och plocksallad. 
Den andra tar jag mig an nästa gång.

4 kommentarer:

  1. Fast det var faktiskt Kristi Himmelsfärd;-) Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Fina bilder!
    Värmen har faktiskt nått hit upp till oss också! Har suttit i en solstol mest hela dagen.
    Krama skruttungen!
    Puss!

    SvaraRadera
  3. Hi hi hi elin! Jag noterade inte ens att d skulle va nå tok. Jag o annica samma gravid/amningshjärnor.. Du verkar skärtpt. ;)
    Ser så härligt ut på vätö. Ser framemot att komma dit. Har ju inte varit där på tre år. Ser att även Anders börjar anta byggare Bob titeln. :) kram på er alla från lillis

    SvaraRadera
  4. Mmm... inget försvar förutom gravidhjärnan... :)

    SvaraRadera