måndag 7 maj 2012

Middag med La Familia

Jahapp, så var det måndag igen. Veckorna rasslar på i ett rasande tempo och den här tiden på året, när man har allt sommarhärligt framför sig, brukar gå så snabbt att jag knappt hinner reflektera över att det snart är semester. Än mindre njuta av den här "nästan där"-tiden. Jag jobbar ju faktiskt bara 7 veckor till, sedan är det dags att vila upp sig lite i juli innan bebis anländer i augusti. Det blir nog alldeles lagom, jag har ju suttit hos samma kund i över två år och börjar bli mätt på rollen och att jobba överlag. Det ska bli skönt med fokusskifte en stund, även om jag misstänker att jag kommer att klättra på väggarna och längta tillbaka till mitt försäkringssystem efter bara ett par månader hemma.

Bebisar fick vi för övrigt en ordentlig dos av i helgen när vi hade hela La Familia på lördagsmiddag. Både det mysiga och mindre mysiga. L sammanfattade det hela väldigt bra när hon skrev
"Vad hände med de lugna middagarna m La familja? Nu ett inferno av skrikande, bajsande, kräkande o icke sovande barn! Snart är det en till! Så totalt sex småtjejer!" i sin Facebook-uppdatering för kvällen.

Middagsunderhållningen.

Ovanligt sent blev det också. E gav upp någon gång vid 23, men övriga ville inte riktigt inse sina begränsningar i form av småbarnsföräldrar utan höll ut till efter 01. Tappert av oss.

1 kommentar:

  1. Ha ahahaa!! Tack för utsökt middag o trevlig samvaro! Du är en riktig mästerkock!! Fick oss även några glada skratt...som jag saknat senaste tiden!!
    Hoppas vi ses snart igen!! Kram kram från lillis

    SvaraRadera