tisdag 10 april 2012

Mer påsk

På påskafton hade vi knytislunch här med Novas farföräldrar, faster och kusiner. Och så mycket mer än att förbereda maten och sedan äta den hann vi faktiskt inte med denna dag.

Äggmålning

Mjölkfria påsktårtan som A bakat

Samling runt påskäggen

Dagen efter hade vi planer på att åka ut till Vätö, men eftersom A kände sig hängig och jag själv inte heller var speciellt energifylld bestämde vi oss för att stanna i stan. Det är ändå ett visst projekt att åka ut till stugan och speciellt som vi inte varit där sedan i höstas. Vi tog en promenad till Vasastan för lite mer häng med kusinerna och lek på deras gård istället. På vägen köpte vi med oss varmkorv som intogs till lunch. På hemvägen började jag ångra att vi inte åkt till Vätö, men då var det liksom försent redan.

Igår ville Nova gå till Rålis och när vi äntligen tagit oss ner till parkleken för att tillbringa en timme innan lunch så inledde dotter med att kissa på sig ordentligt. Jippii. Det blev till att traska tillbaka hem istället och sedan åt vi lunch på Åhléns. Därefter ångrade jag mig ännu mer att vi inte åkte till stugan. Men kanske lika bra, för hela dagen kände jag mig ovanligt "hormonisk" och energilös. Jag var till och med tvungen att lägga mig i sängen en stund medan Nova pysslade om mig och lekte doktor (den typ av doktor som lyssnade på pannan med stetoskop och sedan målade mina naglar).

Idag är det bättre då veckan inleddes på bästa sätt - hela familjen fick nämligen en helt ostörd nattsömn. Vågar man hoppas på ytterligare en inatt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar