lördag 21 april 2012

Aktivitetsfylld lördag

Idag har varit en särdeles aktivitetsfylld dag. Iallafall för A och Nova, jag har tagit det lite mer piano. Klockan kvart i nio imorse vaknade vi av att Nova kom tassande till vårt sovrum och efter frukost begav sig far och dotter till SATS för att möta upp E & T. Under tiden röjde jag lite, duschade och lagade lunch lagom tills de var hemma igen efter tolv. En timme senare hoppade de i bilen för att hämta upp kusinerna och åka till Eriksdalsbadet. Själv tog jag en sväng på Fridhemsplan och var tillbaka till klockan 16 för att släppa in våra hantverkare som kommit för att fixa några mikroskopiska sprickor i rundningen mellan vägg och tak som mest bara A kan se.

Därefter plockade A och Nova upp mig efter sin badhusvisit och vi åkte till Bergshamra för att äta tidig lördagsmiddag med M& M och deras barn, 4,5 och snart 3 år gamla. L och J var väldigt energifyllda och högljudda på hemmaplan, vilket vår något mer trötta dotter inte alls uppskattade till en början.
- "Mamma, jag vill åka hem", konstaterade hon till och med när unge herrn var lite väl uppspelt för hennes smak. Men det gick bra det också och vi fick njuta god kycklingsallad och hemmagjord yoghurtglass innan vi begav oss hemåt. Klockan 20 väntade nämligen El Classico på sportkanalen och när det visas spansk fotboll är det finito med sociala aktiviteter, tycker min man.
Nu filmdags. Om vi kan enas om vad vi ska se, vill säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar