fredag 10 februari 2012

Trött vecka

Fredagkväll och familjen är slut. Nova har varit hemma från dagis hela veckan. Dagtid har det oftast gått bra och en del dagar har hon knappt uppvisat några sjuktendenser alls. Men på nätterna har det hostats och snorats och vaknats och skrikits så att vi alla är helt matta. Hon har ätit dåligt också, vilket säkerligen har bidragit till hennes dåliga nattsömn.

Dessutom har jag haft mycket på jobbet i veckan och VAB och stökiga nätter har varit särdeles ovälkommet. Som tur har vi haft svärföräldrarna som kunnat ställa upp och ta hand om dottern några timmar här och där. Idag var A hemma eftersom jag helt enkelt var tvungen att vara på plats på kontoret då vi hade en viktig deadline.

När jag kom hem vid 17:30 - efter att ha handlat mat efter jobbet - möttes jag av en treåring som låg och skrek på golvet. Samma tema har fortsatt hela kvällen. Rätt tydligt att Nova var trött då hon nästan somnade vid middagsbordet och hon var i säng redan vid halv åtta. Normala fredagkvällar brukar hon vara uppe lite längre än så.

Vi har redan hunnit med två nattskräcksanfallliknande episoder och nu ligger dottern och sover i vår säng. Bara att hoppas att hon kommer ner i djupsömn nu.
Som kronan på moset lyckades jag steka entrecoten alldeles grådaskig och tiramisun som jag förberett till morgondagens stormiddag med alla tennisfamiljerna blev inte alls så bra som förra gången jag gjorde den. Mascarponekrämen blev för lös. Passande avslut på en trött vecka.

1 kommentar:

  1. Uch, veckor som dessa är inte kul!!! Men snart är det vår o allt blir lite lättare!!!! Kram o styrka tilll er!!!!!! //lillis

    SvaraRadera