fredag 17 februari 2012

Tre år!

Idag fyller vårt älskade troll hela 3 år! Jag och A hade tänkt väcka Nova på klassisk maner med sång och några paket på sängen. Den planen gick i stöpet när födelsedagsbarnet vaknade några minuter innan våra väckarklockor ringde. Alldeles för tidigt för sitt eget bästa. Istället fick hon öppna två presenter i vår säng trots att hon inledde morgonen med att gnälla och skälla på oss.

Efter dagis blev det några fler paket och sedan kom E & E & T över vid 18 för att äta middag och sällskapa. Vi har inplanerat födelsedagsfika med släkten på söndag så idag fick en marängsviss utgöra födelsedagstårta.

Nova har en hangup på att på sig varma fleecetröjor inomhus nuförtiden. Både hemma och på dagis. Alterneras med baraxlade sommarklänningar.

Nova och Thea lekte järnet hela kvällen och jag bara väntade på att Nova skulle gå in i väggen med tanke på hennes tidiga morgon, men hon höll faktiskt ut ända till halv tio när familjen B/P lämnade oss. Nu sover dotter gott i sin säng och jag hoppas, hoppas att hon fortsätter med det resten av natten. Den andra familjemedlemmen gör detsamma här i soffan bakom mig. Det är ju fredagkväll.

1 kommentar:

  1. Och jag ringde vid 18.30-tiden, men inget svar. Tänkte sjunga en trudelutt för lillan, så det var kanske bra att ingen svarade, haha.

    SvaraRadera