tisdag 25 oktober 2011

Mjau

Idag var det höstfest  på Novas förskola och de barn som ville fick klä ut sig. Jag och A har varit lite dålig på det här när det har varit temadagar tidigare, så den här gången frågade jag iallafall Nova om hon ville klä ut sig. Det ville hon.
Jag frågade vad hon ville klä ut sig till.
Varpå dottern svarar: "Sommarklänning!".
Okej.
Inte förvånande eftersom Nova har en period då hon slänger av sig kläderna så fort hon kommer hem och byter om till "sommarklänning". Till och med trosorna byter hon efter dagis.
Hon får klä ut sig till precis vad hon vill, men jag tänkte ändå att det kunde vara värt att prata lite om vilka alternativ som finns. Så jag hummade och frågade vad hon trodde att de andra barnen skulle vara utklädda till.
- "En tiger kanske. Eller ett lejon!", fick jag till svar
(ackompanjerat av ett "rytande").
- "Okej... och vad vill du klä ut dig till då? Också ett djur? Eller spöket Laban, kanske?", försökte jag igen.
- "Nä, sommarklänning!"
End of discussion. Nova vet vad hon vill.

Men imorse när det var dags att klä på henne och jag frågade vilken klänning hon ville ha så skulle hon helt plötsligt vara katt istället! Jahapp. Så på med svarta kläder och lite tusch i ansiktet istället.
Jag känner tacksamhet för att dottern ville vara katt och inte lejon. För någon ansiktsmålare är jag inte.

1 kommentar:

  1. Söta lilla Nova! En sån här katt tror jag att även Martin skulle gilla!
    P&K!

    SvaraRadera