söndag 23 oktober 2011

Hantverkar- och drogfritt

På grund av min helvetesinfluensa blev helgplanerna något ändrade. I fredags var vi uppbokade på en familjeafterwork med ett gäng kollegor som liksom vi kommer från vår förra konsultfirma, men bara 2/3 av familjen närvarade vid den eftersom jag fortfarande var hängig. Jag hade nog förväntat mig att när febern väl gav med sig på riktigt i torsdags så skulle jag börja må bättre rätt snabbt. Men så blev det inte, jag kände faktiskt ingen förbättring alls mellan torsdag och fredag. Följaktligen fick jag skippa både jobb och samkväm för att istället ligga ensam hemma i soffan och zappa mellan "Idol" och "Brokeback Mountain" och festa till det på äggsmörgås till middag i fredags.
A och Nova var hemma vid 21:30. Den mindre var speedad och ville inte alls gå och sova och den större var fredagstrött och rödvinsmosig och hade antagligen däckat i soffan långt innan den mindre kommit i säng, om han bara hade fått.

Tanken var annars att vi skulle åka till stugan igår morse, men i och med mitt tillstånd beslöt vi oss för att ställa in det. Vi behöver stänga ner stugan nästa gång vi åker och jag kände inte att jag hade energi till något sådant. Men jag orkade faktiskt ta en svängom med dammsugaren här hemma medan A och Nova var ute på stan. Sedan i torsdags har vi nämligen hantverkarfritt här hemma och det känns äntligen inte helt meningslöst att städa. Whooohooo! Superskönt verkligen, nästan så att jag inte kan tro att det är sant. Senaste veckorna har det inte varit fullt blås hela tiden, det kan ha gått ett par dagar mellan gångerna någon har varit här, men det har hela tiden varit någon liten grej som återstått. Några golvlister kvar att sätta eller en inspektion som ska göras.
Men. Nu. Alla blåbyxor ute och nycklarna är tillbakalämnade. Sista fakturan inlagd för betalning (vi får äta makaroner resten av månaden. Resten av året, för den delen).
Lägenheten är inte 100% färdig än, men det som är kvar har vi í så fall tänkt att göra själva. Det är heller inget som är kritiskt brådskande, även om vi så klart är angelägna om att även få de grejerna på plats så snart som möjligt.

Mer bra: Imorse var första dagen på många dagar som jag inte behövt inleda med att inta 3-4 olika läkemedel för att överhuvudtaget kunna äta frukost. Jag ser fortfarande ut som en levande död med mitt läskiga sår under näsan och på läppen, men jag har känt mig rätt okej idag, jämfört med tidigare dagar. Jag har faktiskt bara tagit en värktablett idag, så i det närmaste "drogfri" har jag varit också. På eftermiddagen lyckades jag till och med få på mig smink och ta en promenad ute i friska luften för första gången på en vecka! Jennifer fyller nämligen 8 år idag och vi har varit där på födelsedagsmiddag på eftermiddagen. Som vanligt mysigt att träffa S, kusinerna och svärföräldrarna och som vanligt blir Nova påpassad av sina äldre kusiner, vilket hon älskar.

Födelsedagsbarnet

Mycket kreativ och god glasstårta

Nu håller jag tummarna för en god nattsömn och att jag kan gå till jobbet imorgon. Jag kommer antagligen skrämma ihjäl halva kontoret med min uppsyn, men det kan det vara värt.

2 kommentarer:

  1. Hej, vill gärna höra med dig lite om er Thailandstrip. Det var så jag hittade till din blogg? Får jag maila dig? Trevlig blogg du har, krya på dig =) Sofia

    SvaraRadera
  2. Självklart, maila på bara!

    annica.nordell@gmail.com

    SvaraRadera