onsdag 6 april 2011

Tidig morgon, lång jobbdag

Klockan fem imorse tyckte dottern att det var läge att ropa efter välling, sen yoghurt, sen skulle hon sova i mammas och pappas säng, för att till sist somna om i sin myshörna vid 6:30. Puh. Jag hoppas innerligt att det var en engångsföreteelse och ingen ny fas hon är på väg in i. Vid den tiden var det iallafall ljust ute och det kändes inte som att jag omedelbums skulle kunna somna om, så jag snörde på mig joggingdojorna och gjorde ett försök att återfå energin från den förlorade sovtiden i frisk luft runt Kungsholmen istället. Det gick hyfsat! Jag hade en trötthetsdipp på eftermiddagen men i övrigt kunde jag jobba på som vanligt, trots att jag bara fick 4-5 timmars sömn inatt. Orken räckte till och med till ett bolagsmöte efter att den ordinarie jobbdagen var slut. Mötet var som vanligt en rätt avslappnad historia med mat och vin och många diskussioner under genomgången, så det var ingen större uppoffring. Lång jobbdag dock.

A och Nova gjorde nytta på hemmaplan genom att införskaffa en ny vagn till Nova. Nu när dottern har passerat två så blev det en sulky, en Brio Spin. Det känns inte som att sulkymarknaden är tokstor och med vår lilla hiss så blir utbudet än mindre. Det är bara att hoppas att den är bra, det är inte så att vi gjort veckor av efterforskningar och jämförelser och Blocket-spaning direkt...

Brio Spin, bild från Babyproffsen.se

3 kommentarer:

  1. Halloj därborta o storstaden!
    Så roligt att läsa vad ni har för er. Trist med vagnen!!! Men, je,je, blev ju en ny smidigare!
    Här flyger tiden fram, måndag o fredag mest hela tiden!
    Jag har bokat in att åka till vonpostarna nästa lördag. Åker dig på em. vore kul om ni oxå kom! Kram kram från Lillis

    SvaraRadera
  2. Provat nån gång att komma i säng före 23.00? Nä, tänkte väl det.... Du har ju alltid varit en "kvällsfläxa" Rekommenderas dock när man har små barn. Kram på er!

    SvaraRadera
  3. Lillis: vi tänkte oss också till vonPosts, så vi ses där på eftermiddagen.. PoK

    Moster: Nä, det blir dåligt med sova. Eventuell sömnbrist kan jag bara skylla på mig själv... Kram!

    SvaraRadera