lördag 2 april 2011

Kalas och sconesfika

Det har varit klent med blogginlägg i veckan, men jag har varit oinspirerad att skriva och det har dessutom varit en sån där alldeles vanlig vecka. Som det oftast är.

Det enda rutinbrytande var väl att jag hämtade Thea på dagis i onsdags eftersom Elin jobbade kvällspass och Emil var på jobbresa till Indien. A hämtade Nova och när jag kom hem med T så stack han iväg till kontoret för sent jobbmöte. Men det gick verkligen hur smidigt som helst att vara ensam med småtjejerna. Först intog vi en vansinnigt fantasifull middag i form av köttbullar och makaroner, sen lektes det och efter bad och bokläsning var båda fröknarna i säng 19:45 och somnade utan så mycket som ett pip. Ingen konst att vara tvåbarnsmamma då ju!

På fredagkvällar uppskattar jag och A middagar som inte kräver alltför mycket förberedelse, det ger oss tid att slappna av och bara njuta av att arbetsveckan är slut. Igår blev det smarriga ribs och potatissallad från Östermalmshallen. Pannacotta och hallonsås till efterrätt, också färdigköpt. Nova somnade inte förrän vid 21 igår och hela familjen fick därmed sova till kl 9 imorse. Underbart. När vi vaknade av väckarklockan började jag och A att småprata, varpå vi hörde en liten röst gorma "Jag är vaken!!!" från rummet intill. Då ropade vi tillbaka att hon skulle komma över till vår säng och efter sisådär fem minuter - den tid det tar att krångla sig ur en sovpåse - kom dottern tassande för morgonmys i föräldrarnas säng innan dagen satte igång på allvar.

Efter frukost drog far och dotter, i sällskap av MW, till Uppsala på kalas till Olivia, som fyller tre år här i dagarna. Nova var yngst på kalaset men blev väl omhändertagen av de större tjejerna.


Mamman passade på att ha egentid medan resten av familjen var på kalas. Den veks åt två timmars shopping på stan innan tunnelseendet satte in och det var dags att åka hem och förbereda eftermiddagens planerade fika med familjen Norman, som vi inte träffat på flera månader. Julia hade blivit så stor! Jag tenderar att glömma bort att hon faktiskt bara är 4-5 månader yngre än Nova, hon var ju en bebis när vi sågs senast, i somras.

Tebjudning på Novas rum


Eftersom vi fikade både scones och muffins relativt sent så var det inte läge för middag. Men räksmörgåsar och vitt vin vid niotiden är inte fy skam det heller. Dessutom har jag och A precis sett första filmen i Twilight-serien och fått vår beskärda dos av vampyrer, så nu tror jag faktiskt att det är godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar