onsdag 23 februari 2011

Storbråk

Nejdå, inte jag och A inte. Vi har sällan argumenterat om något allvarligare än vem som glömt ta på linsskyddet på kameran eller lämnat mobilladdaren i eluttaget. Typ. Vi är skittråkiga när det gäller bråkande.
Däremot har våra grannar, ett yngre par, haft en riktig fajt ikväll. En sånt där skrik-och-gråt-och-slänga-porslinet-i-golvet-bråk (det där med porslinskrossandet var mer beskrivande än bokstavligt, inga tallrikar har flugit i väggen, vad jag hört iallafall).
Det är inte speciellt lyhört i vår fastighet men vi har hajat att tjejen har varit riktigt jäkla förbannad. Big time. Jag anser mig inte vara speciellt nyfiken av mig, men sådana här kvällar önskar jag att jag hade ett titthål till lägenheten intill. Det har vi ju nu inte, så istället funderar jag och A på vad killen har gjort egentligen.
Varit otrogen? Spelat bort semesterkassan?  Krympt hennes favorittröja i tvätten...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar