tisdag 15 februari 2011

Fransk sötnos

Den här charmerande lilla franska bulldoggen som lystrade till namnet Hedda fick jag stifta bekantskap med hos frisören idag.
Jag är mycket nöjd med att jag lyckades ta mig iväg för lite proaktiv hårlig uppfräschning utan att det hann bli kris den här gången. Det kanske vore nåt att klippa sig var tredje månad för jämnan?

13 veckor gammal och våldsamt söt!

Inatt sov moster E över hos oss och hon hade med sig presenter till den blivande tvååringen; en fin blå skjorttunika och boken "Sara och Toaletten". Den senare kan verkligen behövas, för Nova visar fortfarande inget intresse för vare sig potta eller toalett. Dottern belönade givmildheten med att hojta saker som "Komma upp. Komma upp! Aaaj, baaajs!" (naturligtvis var det inget bajs i blöjan) och röja runt en halvtimme vid halvtre-tiden inatt.
Moster E såg aningens tröttögd ut imorse.

1 kommentar:

  1. Passande namn på en sötnos! ;)
    Ja, klart du ska ha en stående tid hos frillan!! Jag bokar alltid en ny innan jag går därifrån, så vet man att man alltid är ok i håret. Jag går var 6e vecka... kram kram från bästerås

    SvaraRadera