fredag 11 februari 2011

Familjeafterwork

Två hyfsade sovnätter och jag är återigen med i matchen även om A fick gå och lägga sig i gästrummet och hosta inatt. Det har snöat och ruskat sen igår men när jag lämnade jobbet idag innan fyra så var det bara snövitt, tyst, alldeles lagom kallt och ett vackert eftermiddagsljus över Fleminggatan.
Jag fick världens fredagsfeeling när jag traskade de få metrarna från kontoret till hemmet (de stackare som kämpade för att skotta loss sina bilar längs gatan var gissningsvis inte på samma nöjda humör). Ännu en arbetsvecka avklarad och jag kunde med gott samvete sluta tidigt för att gå hem och förbereda inför familjeafterwork med några kollegor till oss (som även är fd kollegor från mitt och As tidigare jobb). Vid halv sex kom D med lille Lukas, 9 månader, samt M & E med sin Ella, 1,5 år. Nova var måttligt intresserad av småttingarna men bondade lite med Ella iallafall.
Vi körde amerikanskt tema och bjöd på hamburgare, cole slaw och klyftpotatis samt brownies, fruktsallad och vispgrädde efteråt.
Och så den obligatoriska fredagsölen/vinet förstås!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar