söndag 27 februari 2011

Förrådsbyte och tupplursfri söndag

Nova måtte ha varit väldigt trött igår, för dottern sov i typ 14 timmar inatt, från kl 20 igår till 10 imorse. Vällingflaskan som jag petade i henne vid 6-snåret när hon vaknade till hjälpte antagligen också. Väldigt skönt för mig och A som inte kom i säng förrän framåt 01:30 efter lördagmiddag med E&E&T här hemma efterföljt av inspelad fotbollsmatch. Gårdagens meny var rösti, lamm och rödvinssås och sedan gjorde Elin en fantastiskt god chokladfondant. Den kommer jag garanterat att laga någon gång också.

Igår förmiddag förrådstädade vi. Eller mest A, om sanningen ska fram. Vi har lyckats få ett något större, men framför allt ett mer tillgängligt källarförråd, och A fick uträtta tråkgörat med att organisera och flytta kartonger från det gamla förrådet till det nya. Vi passade på att rensa ut en del, men alldeles för mycket skräp fick nog bara byta plats, helt enkelt. Jag och Nova hängde också ett tag nere i källaren, men lajade mest omkring tills det var dags att gå upp och fixa lunch och ta en tupplur för en viss liten dam.

Mycket skräp samlar man på sig

Solskyddet till babybilstolen blev en snajdig hatt

Angående tupplur så har Nova idag för första gången nånsin inte sovit på dagen. Inte så konstigt kanske med tanke på de 14 timmarnas nattsömn, men ändå! Jag tror dock att idag var ett undantag, men det kan ju tyda på att hon snart inte har behovet av en lunchtupplur så länge till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar