söndag 16 januari 2011

Veckan som gått

Lite catch up från veckan som gått; både onsdag och torsdag fick jag hämta dottern tidigt från dagis, då pedagogerna ringde kring 14 och rapporterade att Nova varit ovanligt gnällig, haft svårt att sova och varit dålig i magen. Båda dagarna hämtade jag henne, men när vi väl kommit hem så märktes det ingenting av att hon skulle vara hängig på något sätt. Ja, kanske att hon varit något lös i magen då. Men i fredags beslutade jag och A oss ändå för att låta Nova vara hemma, mest eftersom det skulle kännas pinsamt om dagis var tvungna att ringa oss för tredje dagen i rad. Istället turades vi om att jobba hemifrån medan den andra fick roa lillan. På fredageftermiddagen packade vi oss iväg med pendeltåget ut till Sollentuna för lite afterwork hos P&P. Där blev vi kvar till efter 22 någongång då vi delade en taxi med MW hem. Därefter anslöt jag Elin och några av hennes kollegor på Riche för ett par drinkar medan A stoppade Nova i säng.

I lördags var hela familjen rätt trött efter den sena fredagkvällen. Vi tog oss iallafall ut i parken en stund och sedan gjorde jag en timmes shopping medan Nova sov i barnvagnen och A spelade tennis. Kvällen blev ytterst lugn med hämtpasta och läsk i glasen.


På förmiddagen idag åt familjen brunch på Lewinsky's och sedan kollade vi in en lägenhet i området E & E bor. Det var ett riktigt renoveringsobjekt och tyvärr var proportionerna inte lika bra i verkligheten som på den planritning vi sett, så det var inget för oss. Efter visningen plaskade vi omkring en och en halv timme i skitvädret så att Nova skulle få sova sin lunchlur i vagnen innan vi gick hem till E & E för att fika vid 14:30. De åker till Thailand på lördag för fyra veckors semester och jag är så grymt avis. Speciellt sedan jag och A sorterade lite bland gamla foton härom dagen och tittade på bilder från bl a långresan till Vietnam, Kambodja och Thailand 2007.

"After work" med la Familia på fantastiska Koh Kham.
 Nästan exakt fyra år sedan.

Den här vidriga, kalla och på samma gång blöta jäkla Stockholmsvintern gör ju inte saken bättre och det har väl aldrig känts så långt till sommaren som nu. Jag vill ha sol, värme och ledighet och det på en gång!

1 kommentar:

  1. aaaa, du bedriver oxå självplågeri igenom att kolla bilder! Jag har precis sorterat in alla årets thaibilder. Vi hade det bra även då... men, så klart liiite slöare utan barn som på bilden ovan. he he! Våren ligger i luften i dag! kram på er! från västerås

    SvaraRadera