lördag 22 januari 2011

Bebisspan

Väckarklockan stod på 8:30 imorse. På en helgdag och allt. Anledningen var att vi bokat in en tidig lunchdejt i Hammarby Sjöstad för att spana på liten bebis hemma hos hyfsat nylivna föräldrarna P & L. Lukas var minsann inte så småttig för att vara 6-7 veckor, den Villervalla-body i stl 62 vi köpt visade sig vara på gränsen till för liten och fick följa med tillbaka för ett storleksbyte. Lillen visade sig dessutom vara välutrustad på röstresursfronten och i kombination med en stökig mage förstod vi att småbarnslivet kunde fått en bättre start för P & L.


Nova var glad och nöjd och pysslade på som vanligt, men när A lyfte upp och började bära omkring på Lukas blev hon upprörd. "Min pappa Ante" gormade dottern medan krokodiltårarna rann nerför kinden. När A lämnade över konkurrenten klamrade sig Nova fast som en igel i As famn. Mer intensiv kram har pappan nog aldrig fått, tror jag.

Efter lunch och fika tog vi oss tillbaka till stan, A åkte och lämnade Nova hos farmor och farfar och fortsatte för att spela tennis medan jag tog en tur på stan. Två timmar senare plockade jag upp dottern hos barnvakterna och därefter tog vi oss hem och gjorde pizza till middag.

I övrigt såg veckan ut som veckorna gör mest. Måndag och onsdag var mina träningsdagar medan A spelade tennis på tisdagen och tog en sväng till gymmet på torsdagen. Jag hann dessutom med en föreläsning nere på kontoret mellan jobbet och träningspasset på onsdagen. Med fredagkvällen kom suget på rödvin och småplock och vi styrde upp tapas hemma; chorizo i olja, friterad bläckfisk, serranoskinka, manchego, vitlökschiliräkor och två sorters tortilla. As syster S kom över och gjorde oss sällskap.

I skrivande stund har vi avklarat både vin- och tedrickandet och jäser i soffan med varsin laptop på magen. Nova stökade runt och somnade inte förrän efter 21, med andra ord finns det chans på sovmorgon imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar