lördag 8 januari 2011

Långhelg

Tanken var egentligen att jag och A skulle jobba - åtminstone ett par timmar hemifrån - på fredag, men då dagis visade sig vara stängt blev det inte särskilt mycket jobba för min del. Alltså blev det ändå en långhelg i helgen, även om jag har bevakat min mailbox och skickat något enstaka mail. A gjorde dock ett par timmar framför jobbdatorn i gästrummet igår.

Vädret har inte varit det bästa i helgen. Så på torsdagen var vi mest hemma och skrotade och städade undan julen och igår eftermiddag var vi ute en sväng på Fridhemsplan och bl.a. lämnade och lånade nya böcker på biblioteket.
Idag har jag och A utnyttjat barnvaktsservicen i Vasastan och lämnat Nova hos farmor och farfar medan vi har haft ett par barnfria timmar från 12 till 17. Vi hade inga speciella planer utan satte oss först och njöt av en god lunch på Primo Ciao Ciao på Odenplan, promenerade sedan ner till stan och tog en sväng på Illums Bolighus som tydligen har öppnat i Stockholm under hösten, dök in på ett par butiker på hemvägen och avslutade med en thaifotmassage innan vi plockade upp Nova igen.


Många fina inredningspryttlar finns det på Illums, men någon shopping blev det nu inte. Jag hade precis plockat på mig en vanlig matsil som jag saknar i kökslådan, men när jag såg prislappen på 450 riksdaler så hängde jag snabbt tillbaka den. Jag tror jag köper en på Åhléns istället.

På vägen hem gjorde vi en mathandling och som vanligt när vi står på Daglivs och inte vet vad vi ska äta så bestämde vi oss för tacos. Och som vanligt kunde vi för vårt liv inte komma ihåg huruvida vi hade några tacoskal hemma eller inte. Och som vanligt hade vi det. Två förpackningar till och med! Nu har vi tre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar