onsdag 26 januari 2011

VAB-dag

Kl 02:45 vaknade vi återigen av att det harklade och lät från dotterns rum och mycket riktigt var det kräka på G. Ingen yttepyttig variant den här gången utan en riktig fontänkräka som stänkte både här och där när jag sprang med henne från spjälsängen och in till handfatet på toaletten. Som det det luktade! Jeeeez (och då är jag ju ändå något av en kräkdrottning med tanke på min åksjuka). Det var bara att ställa sig och byta sängkläder och torka av dörrkarmar och annat som kommit i vägen. Även lillan fick sig en avtvättning, vilket hon såklart inte var helnöjd med sådär mitt i natten.


Jag har stannat hemma med Nova idag, men inte ett sjukdomstecken har hon visat. Hon har varit pigg och glad och det har inte kommit några fler kräkningar eller diarré. Så jag vet inte jag, det känns inte som att det var den "riktiga" vinterkräksjukan. Den ska väl ändå inte vara så lindrig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar