måndag 17 januari 2011

Undantagstillstånd

Jaha, bara för att vi inte tyckt att vi märkt av att Nova skulle vara sjuk på något sätt så vaknade vi vid 4-tiden inatt av att det harklade och kraxade inne på dotterns rum. Både jag och A var uppe i ett huj och när vi kom in halvsatt hon upp och hade gjort en litenliten kräka i sängen. Det var även diarréaktigt i blöjan.
Jag hade bara ett enda jobbmöte i kalendern idag, så idag är det jag och dottern som hänger hemma. Inga fler kräkningar än så länge och hon verkar inte speciellt hängig. Men eftersom hon ändå inte är helt frisk, ätit dåligt under gårdagseftermiddagen och inte velat ha någon välling eller annat på morgonen är det idag undantagstillstånd från matreglerna. Nova äter därför kex under en filt i soffan medan hon tittar på Mamma Mu och Kråkan.
Och verkar rätt nöjd med det...

3 kommentarer:

  1. Hmmm, synd om stackars Nova men jag hoppas för Guds skull att det inte är nåt smittsamt!? Skulle vara extremt jobbigt om Thea (eller vi!?) blev magsjuka på flyget... Huh!!!

    Krya på Nova, kram kram

    SvaraRadera
  2. Sötnos!♥♥
    Mormor skulle ha varit där och pysslat om dej!
    Kramar i massor till dej, Nova!

    SvaraRadera
  3. Söta lilla Nova som är så lik sin mamma. Och så det där påslakanet som jag minsann känner igen från Uppsalatiden. :-)

    Krya på sig!

    SvaraRadera