fredag 28 januari 2011

Fredagsnöje

Så var det Mammans tur att bli attackerad av magbaciller. Under natten vaknade jag till ett par gånger och kände att det var något som kändes konstigt i kroppen. Typiskt, med tanke på att vi för en gångs skull somnat innan 23.
Igår hämtade B & Å efter dagis medan jag och A tog en sväng till kontoret för ett par öl på jobbpuben (som den här gången var Springsteeninfluerad) så först tänkte jag att det kanske var förbränningen av ölen som gjorde att jag sov dåligt och kände mig skum. Men vid halv sex-tiden vaknade jag till ordentligt och konstaterade att det inte bara var någon sorts märklig  (2-3 små öl mellan 18 och 21 borde normalt sett inte ge några fysiska men dagen därpå) "dagen efter"-känning utan att jag verkligen var illamående och att jag fysiskt kunde känna tarmarna röra sig oroligt i magen. Två timmar senare kom det en kräkning och nu ligger jag i sängen och tycker lite synd om mig själv. Magen är inte i form och jag känner mig tom, illamående och trött, fast jag kan ändå inte sova. Näe, inget vidare fredagsnöje.

Här ett foto på söta dottern på väg till dagis istället,
lite mer uppmuntrande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar