torsdag 3 juni 2010

Spots, be gone!

Nu har jag beslutat mig för att ta itu med de envisa pigmentfläckar som bosatt sig i mitt ansikte efter graviditeten med Nova. De verkar inte ha vett att ge sig iväg på eget bevåg så det är dags att ta i med hårdhandskarna.
Igår efter jobbet utnyttjade jag därför presentkortet jag fick av A i julklapp till en ansiktsbehandling för hyperpigmentering och såg till att få en genomgång av mitt ansikte och tips om produkter. Tyvärr är det inte läge att köra vissa produkter ur serien eller göra några starkare behandlingar nu innan sommaren i och med att huden blir känsligare och pigmenteringen i så fall kan förvärras av solen. Men jag fick rekommendationer på vissa produkter som är bra att använda under sommaren och sen kan jag ta itu med elakingarna på riktigt i höst.

Det var iallafall fantastiskt skönt att få bli ompysslad ett tag och jag nickade nästan till i behandlingsstolen. Sen gick jag hem och shoppade loss på nätet. Typ halva Dermalogicas produktuppsättning är nu på väg hem till mig från England. Hiskeligt dyrt blev det. Men vill man vara fin får man som bekant lida pin.

1 kommentar:

  1. Hoppas det funkar! Gjorde du som du sa och erkände för Karin att det är för dyrt att handla hos henne? ;-)

    SvaraRadera