onsdag 16 juni 2010

Nattsudd

Det antal gånger jag eller A varit uppe med Nova tidigt på morgonen (innan klockan 6) kan jag räkna på ena handen. Inatt var dock en sådan natt och A var uppe med Nova vid 4-tiden då hon vaknade och inte omedelbart somnade om. Illa nog hade jag inte somnat förrän vid 00:30 och kunde sen inte somna om när resten av familjen var uppe och härjade. Inte hittade jag några öronproppar heller.
Eftersom jag hade ett tidigt morgonmöte - det borde vara strängt förbjudet att boka möten innan kl 9 - kunde jag inte köra någon maratonsnooze och det var bara att bita i det sura när klockan ringde på morgonkvisten. Omkring fyra timmars sömn är på tok för lite och jag har gått omkring och känt mig smått groggy hela dagen.

Trots tröttheten mötte jag upp med en tjej jag jobbade med i mitt förra projekt (från kunden) efter jobbet. Vi tog en fisksoppa och ett glas vin på MS Gerda och sen blev det ett glas rosé till efterrätt på Caliente innan vi skiljdes åt. Mycket trevligt, det var ett bra tag sedan vi träffades och det var kul att höra vad som hänt sedan jag gick på mammaledighet. Nu sitter jag ju hos en annan kund.

Ikväll ska jag försöka ta mig i säng i vettig tid eftersom sambo och dotter är nere i Kolmården hos Novas farmor och farfar till imorgon. Kanske kan det bli målning av tånaglar och ansiktsmask. Om jag hittar min sprillans nya tub som jag misstänker att dottern har trollat bort, vill säga. Note to self: lämna aldrig något på nattduksbordet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar