måndag 3 augusti 2009

Kamikazebaggen

Den här lille gynnaren försökte precis, upprepade gånger, landa på mig! Jag vet inte om det är jag i bikini som ser ut som en stor, vit landningsbana för flygande skalbaggar eller om det är det rosaröda bikinimönstret som lockar? Jag drämde till den envisa rackaren säkert fyra gånger med tidningen jag höll på att läsa och varje gång la den om kursen och försökte närma sig från ett annat håll istället. Värsta kamikazebaggen!


Det är strålande sol och klarblå himmel här på Vätö idag. Temperaturen har dock knappt orkat över 20 grader. Men i solen på terrassen är det riktigt varmt och skönt! Om jag dessutom skulle slippa bli anfallen av självmordsbenägna insekter vore livet ännu bättre.

Just nu bygger A vedbod och Nova sover sin lunchlur inne, där det är svalt och skönt. Idag ska vi packa ihop och åka in till stan framåt eftermiddagen. Lillan ska få sin andra vaccinationsspruta imorgon och vi behöver tvätta också.

Sara och tjejerna kommer ut någon gång under dagen och stannar till på onsdag så för deras skull hoppas jag att vädret håller i sig.
Snälla solen, please stay!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar