torsdag 27 augusti 2009

Annica-högen

Attans att det var jag som drog det korta strået och valde den sida av sängen där det alltid blir stökigt. Mycket märkligt.

As nattduksbord...

... och mitt mer överbelamrade dito.

Reflektion 1:
Jisses, vad kalt och vitt sovrummet såg ut på de här fotona. Kanske dags att piffa lite med en tapet eller dylikt? Vi målade ju hela lägenheten vit när vi flyttade in för att "känna efter" vad vi ville ha för färg i de olika rummen. Samtidigt är det skönt med vita väggar som kontrast till det mörkbruna trägolvet. Novas rum står hur som helst först på piff-listan.

Reflektion 2:
Jag borde nog införskaffa något att slänga kläder på till min sida, då skulle jag kanske bli av med den Annica-högen (som A benämner dem) som ligger på golvet iallafall. Grejen med de här Annica-högarna är att de drar åt sig nya saker och växer som okontrollerbara, glupska monster när de väl har bildats.
Det gäller att stävja dem när de är i sin linda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar