onsdag 5 december 2012

Så kom snön

Med flera decimeter nyfallen snö fanns det faktiskt bara ett sätt att få hem Nova från förskolan idag. 1,5 kilometer är för långt för vår efter-dagis-trötta-och-bekväma-snart-fyraåring att pulsa i, vagn var inte att tänka på och bussarna var mer eller mindre inställda. Då var det bara att dra på sig funktionskläderna, sätta Lillasyster på magen med ett improviserat vindskydd och bege sig mot förskolan med pulkan i släptåg. Vid morgonens lämning hade jag med nöd och näppe lyckats ploga mig fram med barnvagnen och ståbrädan och hade jag innan jag mig ut vetat precis hur mycket snö det var på vägarna redan då så hade Nova nog fått stanna hemma idag.

-"Mamma, det här är sååå kuuuul!" utbrast Nova överlyckligt från pulkan flera gånger på vägen hem. Hon var gissningsvis en av få resenärer i den här stan att tycka det.

1 kommentar:

  1. Ni har nog mer snö än vad vi har. Fast nu fullkomligt vräker den ner, så vi lär nog få vi också.

    SvaraRadera