söndag 27 november 2011

Vuxenfest

Igår var jag och A på vuxenfest för första gången på länge. Det var en av mina killkompisar från Uppsalagänget, F, som hade inflyttningsfest.

Man vet att man varit på vuxenfest när man vaknar upp dagen därpå och...
... fortfarande har på sig om inte alla så åtminstone delar av de kläder man hade på sig kvällen innan
... det växer ludd på tänderna för att man inte orkade borsta dem
... det svider lite i ögonen, antagligen av en viss vätskebrist men mest för att man inte orkade sminka av
... man drömmer om att bälga i sig flera liter läsk precis innan man vaknar
... man funderar på hur stor risk det är att sambons utandningsluft självantänder

Det var iallafall mycket kul att gå på hemmafest och det var klackarna i taket fram till typ 02:30 då jag och A tog det mogna beslutet att åka hem och dessutom att åka kommunalt hem. En taxi brukar annars vara ett lätt val vid den tiden när man bara längtar hem till sängen. Galningen jag bor tillsammans med hade dock inga som helst planer på att sova när vi väl kommit hem utan satte sig och tittade på en fotbollsmatch som han spelat in under kvällen. Så först halv fem var det läggdags för honom. Jag sympatisov i soffan under tiden.

Jag vaknade redan vid 9-snåret men A sover fortfarande, föga överraskande. Lite trött är jag allt men i övrigt känner jag mig helt okej utan direkta men från gårdagen. Skönt. Det kanske har att göra med att jag och A fick sova typ 9 timmar natten mellan fredag och lördag. Vi åt fredagsmiddag (fantastiskt god älgfondue) hos E & E, Nova tog en tupplur i vagnen på vägen dit och kunde sen inte somna förrän vi kommit hem igen, så hela familjen sov till 10 igår...

Inatt har dottern sovit hos sin farmor och farfar och jag hoppas att det har gått bra. När vi hämtat henne blir det nog mest hemmapyssel. Vi ska plocka ner julpyntslådan från vindsförrådet och få upp adventsstjärnor och annat. Mamma skickade precis ett foto som visade att vintern kommit till Norrland.
Här i Stockholm är det tio plusgrader och regn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar