torsdag 17 november 2011

Egenkväll med jobbföreläsning

Ingen konst att vara gräsänka när man har hjälp av svärföräldrarna! Idag efter jobbet kunde jag gå på en session i det toppenbra kompetensutvecklingsprogram som mitt företag har medan Å & B hämtade Nova från dagis och gick hem hit med henne efteråt. Tanken slog mig förstås att utnyttja egentiden till något mindre ambitiöst - som shopping till exempel - men jag pallrade mig iväg till kontoret för att lyssna och diskutera kring "Agile & Scrum from a Business Analyst perspective". Jag arbetar ju inte själv mot agila utvecklingsteam i nuläget, men kände mest för lite information och inspiration nu när det antagligen snart är dags att lämna min nuvarande kund och rulla vidare mot nya äventyr. Jag har ju varit där i 1,5 år så det är hög tid. Som det ser ut lämnar jag när kontraktet går ut sista december och i praktiken blir det innan jul.

Här hemma hade allt gått bra förutom att dotter hade fått psykbryt vid läggdags och vägrat att låta Å & B vare sig ta på henne nattblöja eller lägga henne. För det skulle mamma göra. Till sist hade hon tagit på sig blöjan själv och krupit upp i vagnen och somnat. Där satt hon och sov när jag kom hem vid halv nio. Antagligen en kombination av övertrötthet, trotsålder och att varken jag eller A var hemma. Så kan det vara ibland...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar