onsdag 16 november 2011

Ja må de leva

A drog iväg på sin årliga "tennisresa" med killkompisarna idag och jag är singelmamma fram till söndag. Årets destination är Istanbul.  Han sålde in det som en "helg i november" för ett par månader sedan. Jag som trodde att en helg inleds typ på fredagen, men i Turkiet börjar de tydligen redan på onsdagen fick jag rätt nyligen veta... annars lutade det faktiskt lite åt falsk marknadsföring från min gode sambo där.

Jag och dotter har haft en typisk vardagskväll; dagishämtning vid 16:30, Nova somnade som så ofta i vagnen på väg hem och blev toktjurig när jag väckte henne när vi kommit innanför dörren. Jag lyckades få upp henne på benen med löftet att kolla på film ("Dora Utforskaren") medan jag lagade mat, sedan blev det middag och legobyggande efter det. Det var rätt många legoklossar som fyllde år idag så jag fick höra "Ja må han leva..." varannan minut ungefär. Därefter kvällsmacka, tandborstning och pyjamas, bokläsning, "Sov du lilla videung" och godnatt kl 19:36.
Ganska precis fyra timmar senare släcker jag.

1 kommentar:

  1. Hahaha, satte morron-cafe au laiten nästan i halsen....jaså, legoklossarna fyllde år:D
    Det är bra att lillan har fantasi, det kan hon ha nytta av längre fram.
    Längtar ner till er, krama dotra!
    Kram från mor!

    SvaraRadera