måndag 8 augusti 2011

Bröllop, baksmälla och tillbaks till jobbet

Sista dagen på semestern ägnade jag och A åt att vara brutalt bakis efter bröllopet vi var på i lördags. Inte helt förenligt med planerna på att åka och titta på tapeter och färg till lägenheten. Men det var ett vackert bröllop och en kul fest (kanske inte i paritet till hur vansinnigt o-kul efterdyningarna var dagen därpå, men men...) där vi träffade en massa gamla kollegor. Tack och lov fick vi lida på egen hand den första halvan av dagen, Nova sov hos farmor och farfar medan jag och A hade lånat E & Es lägenhet för att sova över i. Vi upptäckte att våra vänner har en dusch/badkar som gjord för bakisterapi, med lite god vilja kan man förena sovande och duschande i den! Jag lyckades inte helt, men jag tror att A nickade till en kort stund när det var hans tur.


Å & A gifte sig i Kungsholmens kyrka och festen hölls på Skeppsholmen

Eftersom vi just nu är "mellan boenden" så campar vi hemma hos As syster den här veckan. Hon och J&J är på ridläger. Första arbetsdagen var sådär. Förutom att jag fortfarande kände mig sliten efter lördagskvällen så kom jag varken in i byggnaden eller i min dator. Två rätt viktiga parametrar för att kunna jobba. Det förstnämnda löstes rätt enkelt men det tog nästan hela dagen innan jag kunde läsa min mail eller jobba "på riktigt". Det har varit lite torrsim med papper och penna idag med andra ord. En IT-konsult utan dator är som en snickare utan hammare, typ.

Nova verkar iallafall haft kul på dagis eftersom hon inte alls var sugen på att följa med mig när jag hämtade henne vid halv fem. Hon hade fullt upp med att köra bil med en kompis i baksätet. De skulle åka till mormor och morfar. Dottern har ju även slutat med blöja under semestern och det hade gått rätt bra idag rapporterade pedagogen, 3-4 kissningar på toaletten men sen hade hon inte hunnit på eftermiddagen och kissat på sig. Duktig tjej hur som helst och vi har inte haft några större incidenter sedan vi slutade med blöja dagtid.

2 kommentarer:

  1. Undrar om lilla fröken hade morfars karameller i åtanke, när hon bestämde resmålet?
    P&K!

    SvaraRadera
  2. Duktig Nova!!! Inga blöjor!!! Hedda tycker tyvärr fortfarande att blöja is da shit..:( ni är så tappra med era renoveringar o boenden... Puuuh! tusen kramar från vässan

    SvaraRadera