måndag 22 augusti 2011

Biokväll + tapetväggen

Ikväll har jag varit på bio med E & T och sett komedin Bridesmaids. Efteråt slank vi in på bowlingdinern på Kungsgatan och åt hamburgare. Det var skönt att göra något helt renoveringsorelaterat en kväll och filmen var bra, även om jag önskade att jag hade med skämskudden ett par gånger. Kul med en komedi som faktiskt hade djup i sig och samtidigt kunde leverera den första kollektiva kvinnliga bajs- och spyscen jag sett, och det med äran i behåll. Samt ett gäng kvinnliga huvudpersoner långt ifrån vad man normalt ser i den stereotypa romantiska komedin. Jag förstår inte riktigt varför jag/vi inte kommer iväg på bio lite oftare (vi har till och med biobiljetter liggande som vi fått av As föräldrar), senast var väl när jag och A såg Avatar för typ 1,5 år sedan. Skandal.


I övrigt tror jag att vi gick in i den beryktade tapetväggen i helgen. När vädret är skruttigt finns det inte jättemycket att göra i stugan såhär på höstkanten och vi åkte därför in till Norrtälje på lördagen för att kolla på tapeter i hällregnet. Ingen aha-upplevelse drabbade oss där och inte heller dagen därpå när vi tagit oss tillbaka till stan, lämnat Nova hos sin farmor och farfar och sedan tillbringat två timmar bläddrande bland tapetböckerna på Måleributiken. Jag och A har sett hundratals tapeter och inte fastnat för enda en som vi tycker passar. Det har blivit som en ond cirkel på något sätt. Så nu tror jag vi målar skiten, ehrrm... vårt pastellila vardagsrum, ljusgrått istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar