tisdag 17 augusti 2010

Sista semesterveckan

Efter den andra jobbdagen på en sisådär 7-8 veckor mår min semesterhjärna helt ok. Mina stackars fötter är dock helt mörbultade efter två dagar i högklackat.

Sista semesterveckan hade jag förväntat mig moln och regn men vi fick istället njuta av alldeles lagom sensommarväder – stabilt över 20 grader och mestadels sol. I början av veckan var Em ute och sällskapade med oss i dagarna två, mycket trevligt!


På lördagen fick vi sedan besök av trebarnsfamiljen P & A med deras H, L och A i åldrarna 2 till 5 år. Det var varmt och skönt väder så det blev sommarens kanske sista picknicklunch på badstranden och därefter grillning hos oss. Visst låter det som att det skulle kunna ha varit en livad tillställning men faktum är att jag och Elin konstaterade att vi antagligen har mer schå med en var än vad de verkar ha med sina tre. Eller så är de bara grymt rutinerade jämfört med oss nybörjare. Lite drama blev det dock när P fick i sig en geting som också var sugen på hans ölburk. Helt gratis läppförstoring blev det av det.

A och Nova - lika varandra, eller hur? A är 6 månader äldre.

Framåt kvällen, en kort stund efter att familjen packat in sig i sin mini-van och åkt hemöver fick vi ett mer oväntat besök...


Det känns helt bisarrt att vår långa semester har tagit slut och framför allt att den efterlängtade sommaren nu övergått till höst. Jag står inte ut med tanken på att det ska dröja nästan ett år till en rejäl ledighet nästa gång. Det blir nog till att boka en resa till februari eller så. Och närmast att se fram emot har jag faktiskt tjejhelg i Barcelona i september och jobbkonferens med i Turkiet i oktober. Så det känns helt okej att kliva ur gummistövlarna och andas stadsluft igen. Kanske lika bra för figuren också. Två kilo upp under sommaren. Huuu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar