onsdag 29 augusti 2012

Trevlig dag i mammaledighetsland

Jag och Lillasyster mötte upp T och lilla I på Fridhemsplan vid lunchtid och sedan promenerade vi över till Rörstrandsgatan och åt på Levinsky's. Efter det drog vi oss tillbaka till Kungsholmen för att njuta av den soliga eftermiddagen med lite parkhäng i Rålis. K och J och deras småkillar anslöt.


Tyvärr var jag tvungen att springa tidigt eftersom det var planeringsmöte på dagis och hämtning senast 15:45 som gällde. Hmm, konstigt nog har jag som svårast att passa tider när jag är "ledig" och jag sladdade in fem minuter för sent på dagis för att hämta Nova, som då var enda barnet kvar.

Lillasyster var hungrig och vi hängde kvar på förskolans innergård och matade henne. Eftersom jag hade planer på att försöka köpa några nya dagisplagg till Nova efteråt kände jag mig för en gångs skull som en rutinerad tvåbarnsmamma när jag plockade fram förfriskningar även till storasyster. Psykbryt går inte helt att förebygga, men man kan iallafall minska utbrottsrisken med lite kex och frukt.

Så vi satt där i lugn och ro och fikade och småpratade en stund medan vi bestämde vilka stopp vi skulle göra på vägen hem; kolla efter dagiskläder, köpa klistermärken och handla korv och lördagsgodis. Nova var sprudlande glad hela vägen och vi kunde gemensamt bestämma oss för ett antal plagg på Lindex dessutom.
Aaah, harmonisk dag! Nu återstår bara att den där lilla kvällsmarodören till bebis knoppar in snart också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar