torsdag 30 augusti 2012

Hos tandläkaren

Stora tjejen gjorde sitt första tandläkarbesök imorse. Det började mindre bra när hon tjurade i trapphuset utanför mottagningen och gormade "Jag vill inte gå till tandläkaren! Jag vill inte nånting!". Just den sista meningen har vi fått höra rätt ofta senaste tiden och den brukar följas av rejäla "kommunikationsutmaningar" mellan oss och dottern, men som tur var lät hon sig övertalas att komma in efter bara någon minut. Vi var redan sena in och behövde inte ytterligare komplikationer, om man säger så.

Först undersöktes jag medan Nova fick kolla in leksakslådan och prata med min gulliga tandsköterska. Och när jag var klar hoppade hon upp i stolen utan större tvekan. Alla tänder satt där de skulle (kunde jag inte tro en gång i tiden när jag oroade mig för att hon skulle förbli tandlös) och var hela och fina.

Det gick inte lika bra för mig. Ett litet hål för första gången på väldigt många år, dessutom en fyllning som behövde bytas ut och till råga på allt en remiss till en specialklinik för att ta bort en visdomstand som håller på att äta sig in i tanden bredvid. Bläh.

1 kommentar:

  1. Stortjejen! Och stora stövlarna på?! I Ånge tar vi av oss skorna eller sätter på de blå plastskydden.
    Kram!

    SvaraRadera