fredag 31 augusti 2012

En månad

Efter en stökig natt med minimalt med sömn - tjejerna turades om att vakna och inte förrän närmare 04 fick jag sova - skippade jag och Lillasyster för en gångs skull att äta frukost med övriga familjen imorse och sov den där extra halvtimmen istället. Sedan var det bara att yrvaket hoppa rakt i regnkläderna och plaska iväg till BVC. Jisses, vilket skitväder idag alltså. Med tanke på den rakt-ur-sängen-look jag kört hela dagen är jag förvisso tacksam för att vädret inte inbjöd till vare sig smink eller hårfix, oavsett om jag hade varit uppe i tid eller inte.

Lillasyster har nu uppnått en vikt om aktningsvärda 4,8 kg och är numera 55,5 cm lång. Hon jobbar på att bygga upp riktigt gosiga lår och dubbelhakor, precis som sin storasyster hade när hon var några månader gammal. Hon följer sin egen kurva, strax över normalkurvan, och kan nu fixera och följa ett föremål med blicken. Jag köpte också en mindre napp på apoteket idag och den gillades mycket mer än de 0-6 månaders nappar vi testat tidigare. Lillan har legat i As famn en lång stund ikväll och fokuserat sugit på nappen med stor koncentration i sitt lilla ansikte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar