onsdag 8 augusti 2012

Någon som glömt något?

En vecka efter Lillasysters ankomst och jag ser fortfarande ut som att jag är gravid i typ vecka 25. Jag kommer inte ihåg att det tog sådan här tid för magen att komma tillbaka på plats förra gången? Antagligen för att det inte gjorde det. Jag var ju betydligt mindre med Nova och så var det ju som sagt första graviditeten och magmusklerna var mindre uttänjda än nu.
Men ändå - undrar just om någon läkare glömde något när de sydde ihop mig? Typ en uppblåst ballong eller ytterligare en bebis...?

7 kommentarer:

  1. Halloj! Du är så slank jämfört m sist vi sågs! :) min mage tar oxå väldig tid. O d har ju bara gått en vecka för dig.. Om man tänker att magen tänjts ut i 40 veckor. Alla har vi inte samma tur som E! ;) kram från vässan

    SvaraRadera
  2. Nä, det är sant... :)
    Bra att höra att ngn mer har samma erfarenhet, så slipper jag ringa Danderyd och be dem röntga magen efter kvarglömda operationsverktyg.

    SvaraRadera
  3. Ja, jag vet inte vad jag ska säga.... Du har ju sett hur det har gått för mej, efter att jag gick upp 20-25 kg med er;-)
    Gumman, du är så fin så!
    Puss, puss!

    SvaraRadera
  4. Ah, jag är ännu större och det har gått hela 6 veckor. En evighet i stockholmsåldern alltså ;) mina kirurger glömde nog en del verktyg på rumpsidan också, runt låren och något mjukt under hakan...

    SvaraRadera
  5. Annica, det har gått EN vecka! Ta det lite lugnt och sänk kraven! På med gördeln varje dag, ut och promenera så fort du känner att du orkar och börja med magövningar om ett par månader. Tror tyvärr att en hel del är genetiskt men mycket kan man göra nåt åt om man verkligen vill. Men som sagt, ta det lite lugnt och tänk på vilken fin bebis som legat i kulan;-) Kram kram

    SvaraRadera
  6. Jaja, jag veet att det kommer att ta tid... :) är mest trött på att se gravid ut. Lite fläsk ok, det har jag kärleksfullt byggt upp under 9 månader med alldeles för mycket fika och bearnaisesås, men organen får gärna återvända till sin rätta plats så snart som möjligt. Hade hoppats på att snart kunna få använda något annat än "gravidkläder", men det ser ut att dröja...

    SvaraRadera
  7. Näe, röstar på genetik!! Jag svär att jag kämpat! Men, som med Hedda, magen stod ut i över ett år... Ja, inte lika mkt som i början, men innan det lixom föll på plats igen. O det är inte fläsk... Utan mer inuti! Så, jag störs lika mkt denna gång, men är inte lika stressad, då jag vet att inget händer, oavsett, försen jag slutat amma o det gått en tid efter det. :( kram kram från vässan. O Annica, uppdatering tack!!! Namn????

    SvaraRadera