onsdag 15 augusti 2012

Helgbesök från Norrland

Fredag till måndag hade vi besök av mina föräldrar, som vågat sig söderöver för att kika på Lillasyster. Eftersom min far är en rastlös själ valde vi att tillbringa de här dagarna i stugan, där det finns lite mer saker för pappsen att göra. Han är mer för att hugga ved än för att shoppa, om man säger så.

Helgen, och speciellt lördagen, bjöd faktiskt på rätt fint väder, men inte så pass att det drog i badtarmen direkt. Istället har vi ägnat helgen åt att äta, plocka mördarsniglar (i olika konstellationer, mestadels härförda av den hökögda snigelspanaren till dotter vi har) och försökt komma på ett lämpligt namn till Lillasyster. Mamma har som vanligt hittat något att feja inomhus och pappa motsvarande utomhus, med mer motordrivna redskap. Medan jag tog en tupplur på söndag eftermiddag hade männen i familjen nämligen tagit fram motorsågen och passat på att avverka både det ena och det andra på tomten. En icke sanktionerad aktion, ska tilläggas...

Drakflygning utan vind

 Sällsynt foto på min mor i icke-städtagen

Pappa trimmar gräs

A bygger någon sorts lådor för att hålla rätt på mina stövlar i stan, vilka i fritt tillstånd tydligen utgör ett irritationsmoment för min käre sambo

Nova håller koll på Lillasyster och äter godis. Med morfar är alla dagar lördagar, till föräldrarnas förtvivlan.

 När katten tar en tupplur...

... går råttorna bärsärk med motorsågen!

2 kommentarer:

  1. Åh så trevligt med lite boggläsning....
    Och dottern är fortfarande namnlös?
    Kram från mor.

    SvaraRadera
  2. Sorry, slarvade visst bort L:et i `blogg´...

    SvaraRadera