lördag 2 juni 2012

Vafan juni?!

Jamen, hallå årets första sommarmånad! Trevligt att ha dig här, verkligen. Men det här med 5 grader, snålblåst och regn hade vi väl inte kommit överens om, va?

Planerna för helgen var sedan länge familjeafterwork hos kompisar/kollegor på fredagkvällen och sedan åka ut till Vätö på lördagen. Men redan för ett par dagar sedan insåg vi att det obönhörligt skulle regna både lördag och söndag och vi tänkte av stugbesöket till förmån för en cityhelg istället. Så då passade vi på att efterfråga barnvakt på lördag för att gå på bio och bjöd även in några kompisar på söndagsbrunch. Sedan blev det fler ändringar i planerna då värdparet för familjeafterworken drabbades av magsjuka och vi dessutom fick en spontan lördagsmiddagsinbjudan till P&P. Alltså blev det fredagsmys med räkfrossa hemma igår och så bokade vi av barnvakterna för att umgås med familjen P & P ikväll istället.

Idag är det som sagt ett riktigt j-kla ruskväder och jag och Nova har bara hängt inne. A har varit en sväng på gymmet och är nu iväg och hjälper sin far med att åka till återvinningscentralen och kasta skäp. Framför allt tycker jag synd om de stackare som springer Stockholm Marathon idag, bland annat en av mina närmaste kundkollegor. Gissningsvis är vädret aningen kallare och blötare än optimalt och dessutom så kan jag inte tänka mig annat än att folkfesten uteblir. Förra året var det riktigt härlig stämning i hela stan, men idag väljer nog många att stanna inne under tak istället. Som vi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar