onsdag 20 juni 2012

Bebis- och midsommarprepp

Jag insåg igår att det faktiskt börjar dra ihop sig till nedkomst av nya familjemedlemmen snart. Och vi som inte ens införskaffat en vagn! Den vi hade till Nova blev ju stulen utanför vår gamla lägenhet och sedan köpte vi en sittsulky till henne. Med tanke på att vi kommer att vara i stugan mer eller mindre hela juli så var det hög tid att ordna något att dra runt Lillasyster i.

Vi har redan insett att det smartaste för vår del är att köpa en Teutonia Fun igen, dels har vi liggdelen kvar sedan tidigare och dels har vi återigen lyckats bosätta oss i en fastighet med yttepyttehiss. Teutonia Fun är ju bland det minsta man kan hitta på marknaden och även om jag gärna skulle ha en Brio eller någon annan rejälare vagn så fyllde ändå Teutonian sin funktion. 

Så jag kollade Blocket igår och hittade en familj ett par kvarter bort som ville sälja sin Teutonia Fun med sittdel (precis det vi behövde med andra ord eftersom vi redan har liggdelen). Årsmodell 2010, sparsamt använd och halva priset mot vad vi skulle behöva ge om vi köpte nya grejer.
Efter jobbet idag svängde vi förbi och köpte vagnen helt enkelt. Perfekt. En sak mindre att bekymra sig om.

Sedan tog vi med thaimat hem och därefter drog jag iväg för att pricka av inköpslistan inför midsommar. Planen var att hinna baka paj ikväll också men där var jag visst något tids- och energioptimistisk. När jag väl kommit hem med matkassarna och duschat var klockan efter 22:30 och jag var bara tvungen att inta horisontalläge i soffan med fötterna högt istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar