fredag 29 juni 2012

Sista arbetsdagen

... på mycket länge, var det för min del idag. Känslan att promenera hem från jobbet, med datorer och passerkort inlämnade, out-of-office påslagen och alla handover-mail skickade, och veta att jag inte ska arbeta på väldigt länge var smått surrealistisk, men väldigt skön.

Eftersom jag arbetar som konsult kommer jag ju (antagligen) inte att gå tillbaka till samma kund efter mammaledigheten heller, vilket gör frihetskänslan ännu större. Ett blankt kort som väntar när jag väl ska börja jobba igen någon gång nästa höst, härligt!

Nu ska här njutas i fulla drag av semester och sommar. Men först väntar en smått kaotiskt morgondag med packning, ärendefixande och storhandling innan vi väl landar i stugan någon gång (förhoppningsvis inte alltför sent) imorgon eftermiddag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar