tisdag 12 juni 2012

Nedräkning

I helgen hade vi schizofrent väder ute på Vätö. På lördagen regnade det ganska precis halva lördagen för att sedan vara uppehåll, men på söndagen varvades en halvtimmes solsken med en halvtimme regn under mest hela dagen. Vi fick därmed inte alltför mycket gjort, men som vanligt var det skönt att bara vara ute i stugan och hänga. A har grävt upp tujorna på ovansidan och planterade om ett gäng syrénbuskar - som vi optimistiskt/korkat planterat på väldigt skumma ställen för ett par år sedan - där istället. Gräsklippning och plantering av den andra pallkragen hann vi också med.

Nova vattnar blommor i regnet

Arbetsveckan har sedan inletts med två bortakvällar för min del, för ovanlighetens skull. Igår hade jag och E biodejt och såg "Prometheus", vilket var något av en besvikelse för oss båda. Vi satt och väntade på att filmen skulle dra igång ända tills den var slut. Därefter hem och titta på första EM-matchen för Sverige, och där kan vi ju verkligen prata besvikelse.

Ikväll har jag och ett par kollegor från kunden varit på lilla "Olé Olé" här på Hantverkargatan och ätit tapas. Maten var ok, men inte bästa tapashaket i stan. Väldigt skön och personlig stämning dock och på väg ut därifrån blev jag klappad på magen av ett antal sydländska damer i 60-årsåldern som oooh-ade och aaaah-ade när jag passerade.

Annars börjar jag så smått räkna ner nu - 11,5 arbetsdagar kvar innan semester och därefter en lååång "ledighet"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar